Case: Staatsloterij
De Staatsloterij kent elke maand tientallen winnaars van mooie geldprijzen. €1.000.000, €250.00, ga zo maar door. Maar er zijn ook mensen die maar kleine geldbedragen winnen, zoals €5 of €10. Deze bedragen worden vaak niet geïnd.
Daarom komt de Staatloterij met een nieuw initiatief: alle kleine, niet geïnde geldprijzen worden bij elkaar gesprokkeld en daarna gedoneerd aan een goed doel. Eigenlijk wil de Staatsloterij bereiken dat mensen hun kleine geldprijzen niet innen, omdat ze dan automatisch het goede doel steunen!
Briefing
Verzin een campagneconcept waardoor je mensen hun kleine gewonnen geldprijs niet laat innen
Idee
We gaan mensen confronteren met het feit dat een kleine prijs van €5 of €10 niet zoveel waard is. De reden waarom mensen meedoen is het winnen van grote prijzen. We gaan dus communiceren dat mensen met een prijs van €5 of €10 niet zo barstens veel kunnen...
Concept
Wat zou u doen, met €0.000.0005 miljoen?
Uitwerking

Geen opmerkingen:
Een reactie posten